علوم اقتصادی

  • هوش کسب و کار (BI) در بانکداری

با توجه به نیاز شدید بانک‌ها به هوش کسب و کار از سویی و گستردگی و تنوع آن در حوزه بانکی از سوی دیگر در اختیار داشتن یک چهارچوب عملی به عنوان راهنمای هوش کسب‌وکار مفید و کاربردی خواهد بود. این دوره با توجه به تجارب واقعی و عملیاتی در بانک‌های ایرانی و موارد موفق در بانک‌های داخل و خارج کشور طراحی شده است تا شرکت‌کنندگان صرفاً با مطالب تئوری مواجه نباشند تا بتوانند شرایط واقعی خود را با مطالب نظری در راستای کاربردی‌سازی ابزارها و زیرساخت‌های هوش کسب‌کار تطبیق دهند.شرکت کنندگان در دوره ضمن آشنایی با اصول و مبانی هوش کسب و کار و مفاهیم وابسته مانند داده‌کاوی و پاکسازی داده‌ها با مبانی حاکمیت داده‌ها و مدیریت اطلاعات نیز آشنا خواهند شد. مبانی و اصول چگونگی طراحی و پیاده‌سازی هوش کسب و کار در یک بانک و عوامل موفقیت آن و همچنین ریسک‌ها و چالشهای عملی آن از موضوعات جدی این دوره خواهد بود.

مرور بر مفاهیم پایه: حاکمیت داده، مدیریت اطلاعات، هوش رقابتی، هوش کسب وکار، انباره داده و ارزیابی عملکرد

تبیین جایگاه مدیریت اطلاعات در بانکداری و انواع محصولات اطلاعاتی

تبیین جایگاه مدیریت داده‌ها در بانکداری و ابعاد مختلف آن

تشریح متدولوژی توسعه BI در بانک

ارائه چند مثال واقعی در حوزه مشتریان، فروش و استراتژی

مروری بر حوزه‌‌های کاربرد راهکارهای تحلیلی analytic در بانکداری و  ارائه یک راهنما برای پیاده‌سازی هریک